Koło historyczne

W roku szkolnym 2011/ 2012 zorganizowaliśmy Grę miejską "W XIX- wiecznym Wolsztynie". Sprawozdanie z naszych działań, realizowanych w ramach projektu Ślady przeszłości,  zamieściliśmy w serwisach YouTube i EduTuba.

„Gościeszyn. W czasach ziemiaństwa” – to projekt, który w bieżącym roku szkolnym realizowaliśmy, w ramach koła historycznego. Był on częścią ogólnopolskiego programu „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki”. Zbierając pamiątki, zdjęcia, spisując wspomnienia „świadków historii” oraz wyszukując informacje w archiwach, bibliotekach i muzeach, staraliśmy się odtworzyć historię Gościeszyna oraz tradycje rodzin ziemiańskich. Projekt ten zgłosiliśmy do konkursu: Projekt z klasą, organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era. Mimo że nie udało nam się znaleźć w gronie zwycięzców, to cieszymy się z pomocy, jaką nam okazano i dziękujemy za każdy oddany głos. Realizatorzy projektu to: Marta Tomiak, Marcin Michalszczak, Irek Lorenz oraz inni uczniowie z klasy II l wraz z nauczycielkami: Sylwią Śliwińską i Dorotą Gmerek. W prace nad projektem włączyła się również Pani Marzena Strugała, która pomagając nam, zaprojektowała i wykonała akt adopcji. Realizując projekt uczestniczyliśmy w lekcji archiwalnej, która została przeprowadzona w Archiwum Państwowym w Poznaniu. Dzięki niej zapoznaliśmy się z częścią zasobu archiwalnego dotyczącego Gościeszyna. Odbywaliśmy wizyty w Muzeum Regionalnym w Wolsztynie w celu skorzystania z jego zbiorów poświęconych historii regionu oraz uzysania informacji o adoptowanym przez nas obiekcie.W dniu 23 maja 2011 roku miała miejsce „wizja lokalna” na terenie gościeszyńskiego majątku oraz oficjalna adopcja zabytku w obecności Pana Wojciecha Kowalczyka – dyrektora Domu Dziecka. Celem warsztatów było sporządzenie dokumentacji fotograficznej zabytku oraz jego otoczenia. Odbyliśmy również wędrówkę w poszukiwaniu innych miejsc związanych z historią Gościeszyna, takich jak: kościół i probostwo, lasek proboszczowski, bażantarnia, dawny plac zabaw. To tylko część z podejmowanych przez nas działań, które ilustrują poniższe zdjęcia: