Idealne CV - których informacji nie pomijać?

Firma doradztwa personalnego Michael Page zadała pytanie rekruterom z 12 krajów (m.in. Niemiec, Włoch, Francji, Polski, Hiszpanii, Szwecji czy Turcji) na temat tego jak powinno wyglądać idealne CV i czego absolutnie nie powinniśmy w nim pomijać:

1. Wymienianie wszystkich stanowisk, które zajmowaliśmy w danej firmie

Z obserwacji Michael Page wynika, iż jedna trzecia pracowników nie widzi sensu w opisywaniu zajmowanych stanowisk w danej firmie. Natomiast 97% rekruterów uważa, że to kluczowa informacja, gdyż pozwala ona na określenie kierunku i tempa rozwoju kandydata oraz dużo mówi o jego osobowości.

2. Lojalność zawsze w cenie

Co szósty pracownik zakłada, że  nie ma znaczenia, iż w danej firmie pracowaliśmy dwa lata czy dłużej. A 94% rekruterów twierdzi, że to wyróżnia twoje CV. Swiadczy o tym, że jesteś lojalny   i warto w ciebie inwestować.

3. Obowiązki na poprzednich stanowiskach

Zakres obowiązków to punkt podstawowy każdego CV. Dlaczego? W zależności od firmy, stanowiska o tej samej nazwie mogą oznaczać zupełnie coś innego. Krótka lista wcześniejszych oraz obecnych obowiązków pozwoli rekruterowi zorientować się, w czym się specjalizujemy.

Ponadto, niewielu kandydatów używa konkretnych liczb, pisząc o swoich osiągnięciach. Jest to błąd, dlatego, że CV ma dużo większą siłę przebicia kiedy zawiera twarde fakty. Na przykład, jeśli jesteś menedżerem sprzedaży możesz wspomnieć, że udało Ci się osiągnąć wzrost sprzedaży o 20 proc. Tego zdania jest 94% rekruterów.

4. Profesjonalny ton

Zwraca na niego uwagę 97%. rekruterów. Sposób w jaki się wyrażamy, mówi wiele o tym kim jesteśmy. Przy czym, chociaż korzystanie z branżowej terminologii jest oznaką profesjonalizmu, to nie można jej mylić z branżowym żargonem, który więcej komplikuje
niż wyjaśnia.

5. Opis projektu lub podsumowanie kariery

88% rekruterów uwaza, że jeżeli braliśmy udział w ciekawym projekcie zawodowym, to trzeba go opisać w swoim CV. Zwłaszcza gdy jest on powiązany z interesującą nas ofertą pracy.

Dzięki temu zwiększymy czytelność CV oraz sprawimy, że nasza aplikacja wyróżni się na tle konkurentów. Warto także pamiętać, że rekruterzy mają niewiele czasu na przejrzenie każdego CV z osobna. W krótkim czasie, jaki poświęcają jednemu kandydatowi, coś musi ich zaskoczyć lub zainteresować, by chcieli czytać dalej.

6. Fotografia

Aż 79 proc. rekruterów zgadza się, że wyróżnia ona CV. Pomimo, że tradycyjnie uważa
się, że niezamieszczenie fotografii w CV chroni kandydata przed stereotypowymi osądami i dyskryminacją, to w erze social media – gdy osobiste informacje są powszechnie dostępne – lepiej wziąć sprawę w swoje ręce i załączyć profesjonalne zdjęcie.

7. Aktualizacja profili w social media.

Już 79 proc. polskich rekruterów zatrudniło kandydata znalezionego w mediach społecznościowych. Po wysłaniu aplikacji warto upewnić się, że nasze profile w mediach społecznościowych są aktualne i na reprezentatywnym poziomie, bowiem aż 88 proc. polskich rekruterów będzie tam szukać o nas dodatkowych informacji zaraz po tym, jak wezmą do ręki przesłane im CV.

Warto przy tym wiedzieć, że 79 proc. z nich deklaruje, że zatrudniło kandydata znalezionego właśnie poprzez social media.